С парите от винетки ще се реконструират и второкласните и третокласни пътища

/КРОСС/Част от парите от вече увеличените винетки ще отидат за реконструкция на второкласни и третокласни пътища.

Това стана ясно от отговора на вицепремиера Томислав Дончев на въпрос на депутата от БДЦ Борислав Иглев.

Иглев се поинтересува ще се инвестират ли част от парите, които ще постъпят от винетки за реконструкция на пътища втори и трети клас. Депутатът изтъкна още, че повишаването на цената на винетния стикер е шоково за народа, а в същото време републиканската пътна мрежа реално е в много лошо състояние.

Той подчерта, че се обръща внимание на магистралите, а в някои краища на страната второкласните и третокласните пътища са единствените, по които може да се стигне до дадено населено място. Като пример народният представител посочи пътищата от неговия избирателен район – Хасково, пътят Тополовград – Стара Загора и пътят Маджарово – Хасково, които са в лошо състояние. „Съветвам Ви да не ги използвате, защото преминаването по тях е рисково и животозастрашаващо“, добави още Иглев.

В отговор Томислав Дончев подчерта, че най-справедливата система е тази, която отчита какво разстояние изминаваш, но за момента винетката е възможният вариант за набавяне на приходи за поддържане на пътната мрежа.

С увеличаването на цената на винетния стикер годишният приход ще бъде около 300 млн., което ще увеличи възможността да се строят нови съоръжения, най-вече „Хемус“, каза по време на блиц-контрола Дончев.

Според вицепремиерa всяка проява на недоволство е обоснована от всяка гледна точка.

„България има 19 хиляди и 800 км. републикански пътища от различен клас. Поне една трета от тази инфраструктура е в недобро състояние. Имаме много нужди, най-вече искам да коментирам тежкия дисбаланс между севера и юга по отношение на изградена транспортна инфраструктура. на юг имаме три магистрали, третата е почти готова, а на севера е само парче от „Хемус“. Към момента от винетни стикери на годишна база се събират около 224 млн. лева“, каза той и посочи, че сумата е абсолютно недостатъчна за адекватната поддръжка на републикански пътища и за инвестиции в нови съоръжения. „Да, средствата ще бъдат използвани не само за изграждането на нови обекти, а и за поддръжка на старите и бе категоричен, че няма да има каквато и да е дискриминация за типовете клас пътища.

 

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.