Москва спира влака до София

От следващата година спират руските влакове, които пътуват от Москва до София. Това е решение на руския железопътен превозвач, съобщи Димитър Костадинов, управител на „БДЖ – Пътнически превози“ ЕООД, предаде Economic.bg.

„Броят на международните влакове като цяло намалява, което не зависи от нас. Решението на руските железници се отнася и за голяма част от линиите в Европа. Влакът до Будапеща през Дунав мост -2 е напълно неефективен и няма да бъде включен в графика за следващата година“, допълни Костадинов.

В новото разписание са запазени международните бързи влака между София и Белград. Новите международни линии са до Истанбул и Букурещ, а от лятото и до Солун. От компанията не предвиждат повишаване на цените на билетите.

„Електронната система за продажба на билети е почти готова. За да влезе в експлоатация е необходимо да се сертифицира и одобри от НАП“, заяви Костадинов и допълни, че въвеждането й в експлоатация ще започне поетапно на всички гари евентуално от началото на следващата година. Предстои закупуване на 450 устройства за продажба и резервация на билети, които ще се използват от кондукторите. В момента могат да се купуват билети онлайн само за десет влака, каза още управителят на „БДЖ – Пътнически превози“.

От „БДЖ – пътнически превози“ отчитат недостиг на мотрисни влакове и локомотиви. За целта компанията ще обяви три обществени поръчки през декември. Първата е за основен ремонт на 45 мотриси Siemens – електрически и дизелови, за подобрения и поддръжка. Част от поръчката ще бъде и за възстановяването на шест на спрени от движение мотриси. Останалите пет няма да се ремонтират, защото са „тотална щета“ след катастрофи.

Втората поръчка ще бъде за капитален ремонт на 30 локомотива серия 44-45 в лошо състояние, а третата предвижда подемен ремонт на електрическите локомотиви серия 46 „Кончър“. Локомотивите не са ремонтирани повече от двадесет години. Общата индикативна сума на поръчките е 199 млн. лева. Целта е част от тези пари да отидат за аутсорсинг за срок от пет години, защото от 2002 г. в страната няма завод за ремонт на локомотиви, така че поддръжката трябва да се извършва в чужбина. Сумата ще бъде платена от субсидии и собствени средства.
Kmeta.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.