КТ „Подкрепа”: Недоверието към учителите е пагубно

Безпокойство от създалото се негативно обществено отношение към българските учители – квестори, като евентуални разпространители на засекретената информация от матурите, изразява Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“.
Засега няма нито едно доказателство, представено от органите на МВР, за замесен учител в някаква конспиративна схема. Думите на министъра на образованието проф. Танев, относно изтичане на информация са малко непремерени и много преекспонирани, защото евентуалните заподозрени би могло да бъдат от служители в МОН до редови учители в училищата.
Огромният проблем, не само за системата на образованието, но и за българското общество, е загнездилото се недоверие към най-важната институция – образователната. Годините на мнителност, започнали от министър Вълчев, при въвеждането на матурите, вкарването на МВР като фактор, който да гарантира законността и равния шанс на учениците, изиграха ролята на троянски кон, който разби и малкото останало доверие във възрожденската мисия и авторитета на училището и учителя. Години наред политици и министри, от страх за своята власт, прекаляваха и използваха най-новите технологии не като учебни средства, а като средство, с което да наблюдават ученици и учители и прикриват своята отговорност от буксуващата образователна реформа. Само че резултат от това наблюдение нямаше. Камерите в училищата десетилетия пропускаха как в някои региони, контролирани от ДПС, аршинът беше различен, как в училищата с ромско присъствие не се мереха точно оценки, а присъствията и отсъствията от учебните занятия бяха бледа рамка на съществуващата реалност.
Синдикат „Образование“ смята, че е дошло времето да изгоним колите на МВР, подслушването и заглушаването на телефони по време на матурите и изпитите от българското училище, за да сторим място на доверието към учители и директори и дадем път на новите програми и учебно съдържание, съвместимо с възможностите на учениците. Защото, ако не намалим обема на учебния материал и не увеличим часовете за практическите упражнения, ще жънем все по-лоши резултати.
Време е да си отговорим дали да инвестираме огромно количество от ресурси в матури, които много висши училища не признават, дали да правим външно оценяване в VII клас, с избор на елитни училища преди да сме ги елитирали, и дали в IV клас да се прави оценяване със закъснение от четири години, поради правилото учениците да не повтарят. /КРОСС/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.