“Фейсбук” става и новинарска агенция

„Фейсбук“ сключи споразумения с няколко престижни издания, с което ще предлага бърз и директен достъп на потребителите си до новинарски статии.
Проектът на социалната мрежа се нарича „Моментални статии“. Чрез новата функция потребителите ще могат да отварят за части от секундата статиите, които ги интересуват. Това ще става директно в приложението на „Фейсбук“ без необходимост от отваряне на сайтовете на съответните издания. В момента средното време за зареждане чрез проследяване на хипервръзка е осем секунди.
Инициативата предизвика оживен дебат в интернет. Нейните поддръжници смятат, че споразумението с „Фейсбук“ ще подпомогне традиционните издания, докато противниците й твърдят, че медиите-партньори ще изгубят контрол над продуктите си. Деветте издания, подписали споразумения със Социалната мрежа са „Ню Йорк таймс“, „Нешънъл джиографик“, „Бъзфийд“, Ен Би Си, „Атлантик“, „Гардиън“, Би Би Си нюз, „Шпигел“ и „Билд“.
От „Фейсбук“ уверяват, че издателите ще могат да продават пространства за реклама в статиите и така ще запазят приходите си. Освен това те ще разполагат с подробна информация за трафика и пълен анализ на аудиторията. /КРОСС/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.