Трафикът в небето над България ще се увеличи значително

Държавно предприятие „Ръководство на въздушното движение“ (РВД) очаква увеличение на въздушния трафик над България с отварянето през 2017 г. на най-голямото летище в света – в Истанбул.
То ще предизвика увеличение на въздушния трафик, увеличение на състава на ръководители въздушно движение с около 50% и допълнителни технологични мерки. Инвестиции за 7 милиарда евро, 150 милиона пътници годишно, 6 писти и два терминала с обща площ от 850 000 кв м са само част от детайлите около най-голямото летище в света.
С подобен капацитет третото летище на Истанбул, “Istanbul Yeni Havalimani“ – ще изпревари Hartsfield-Jackson в американския град Атланта, което в момента е най-натовареното в света и най-голямото летище в Германия – Франкфурт, където през 2014 г. са били обслужени 58 млн. пътници.
За сравнение, през летище София през 2014 г. са минали около 3,5 млн. пътници.
New Turkish Airport ще се намира на 30 км извън Истанбул на брега на Черно море и се очаква да бъде построено поетапно в 4 фази. Строителството на първата част започна през 2014, а срокът е до 2018 г., когато ще обслужва до 90 милиона пътници годишно.
Това ще увеличи и значително въздушния трафик над България, заяви в ексклузивно интервю за Йоана Недева от „Bulgaria ON AIR“ Петър Данаилов, директор на РВД.
„В момента над България дневно прелитат над 1700 самолета, а в най-натоварените дни техният брой достига 3000. Очаква се това натоварване да се превърне в ежедневие, след като новото летище в Истанбул отвори. Планирали сме необходимото увеличаване на броя ръководител полети през годините от 2015 до 2017 и увеличението варира от 40 до 60% на работно място контрол“, каза Петър Данаилов.
„Естествено по-голямата склонност на хората да пътуват, по-ниските цени на самолетните билети водят до разрастването на флотилията на авиационните компании като цяло. Ние сме свидетели на огромни поръчки на нови самолети, които в следващите две или три години ще се изпълнят. Съответно очакваме номинален ръст на броя на обслужвани въздухоплавателни средства от минимум 6-7 %. Като говорим за България – този ръст е малко по-слаб от Западна Европа“, поясни още Данаилов. /КРОСС/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.