Как остров Капри се опитва да се спаси от „експлозия“

Миналата година местните власти на Капри предупредиха, че островът ще „експлодира“ под наплива на туристи, а днес вече да готови с мерки за самоспасение.

Миналото лято пред британския „Телеграф“ кметът Джани де Мартино, който е строителен инженер по професия, описа ситуацията като опит „да вкараш литър и половина течност в литрова бутилка“. Днес той следи с интерес опита на колегата си от Венеция, който тези дни прегради с бариери най-натоварените градски маршрути.

Преди дни властите в Града на каналите въведоха експериментално пропускателен режим в Стария град като бариерите се спускат, ако броят на преминалите е по-голям от допустимото. Идеята е туристите да бъдат пренасочени към алтернативни маршрути, вместо да се струпват на моста „Риалто“ и пл. „Сан Марко“.

Венеция посреща годишно 20 млн. души. Мащабите на Капри са по-скромни. Романтичният варовиков остров в Неаполитанския залив, чиято площ е едва 10 кв. км, е известен както с красотата си, така и с природните си феномени и историческите забележителности, а това годишно привлича тук по 2 млн. туристи въпреки много високите цени. Например, един коктейл с вино в непретенциозно заведение на пристанището е 16 евро. Бутиците на световните марки са слабо посетени. Продавачките почистват дограмата и дръжките с четчици, но в первазите на витрините им са монтирани шипове – за да не сяда никой.

Огромното мнозинство туристи обаче пристигат тук с фериботите за еднодневни турове без да пренощуват и да харчат пари. Освен това са все по-безцеремонни. Местните жители били шокирани миналата година след като група туристи постлали одеало и си направили пикник на централния площад, точно срещу бутика на „Прада“.

Въведеното преди 10 г. правило изисква фериботите да стоварват пътници през минимум 10 мин., но това все по-често се нарушава. Така хората губят много време да висят по опашки докато чакат зъбчатата железница да ги качи от пристанището до селото.

Една от идеите е да се изгради тунел, който да качва посетителите от пристанището до селцето Анакапри на върха на острова, което би разтоварило автомобилния трафик. Прогнозната цена е 100 млн. евро. Друга идея е туристите да бъдат убеждавани да останат за повече от ден, за да се насладят на острова на спокойствие.
Dnevnik.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.