Съдът погва „Теленор“ за договорни неустойки

/КРОСС/ Софийският градски съд дава два месеца на всеки потребител, който желае, да се включи в процеса срещу „Теленор България“ ЕАД, съобщиха от ведомството.
Гражданското отделение на съда се е заело с колективен иск на граждани, предявен от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Фирмата попадна под ударите на общественото недоволство още при старото си управление, когато и името й беше „Глобул“.
„Мишената“ на иска е конкретен раздел в договора за мобилни услуги. Потребителите са недоволни, защото буквално им връзват ръцете, когато пожелаят да си тръгнат от мобилния оператор.
В условията се казва, че ако някой от клиентите реши да си прекрати договора, трябва да плати неустойка, която е в размер на всички абонаментни такси по плана му, чак до края на срока на договора. Тоест, ако искате да си отидете от „Теленор“ една година преди да ви изтече договорът, трябва да платите 12 месечни вноски.
Още миналата година от КЗП реагираха на няколко сигнала на потребители и започнаха подготовката на колективния иск. Според комисията това са прекомерно високи неустойки. Трябва да се има предвид, че понякога потребителите искат да се махнат от оператора заради лошото качество на услугата или заради неточно изпълнение на договора от страна на доставчика.
Да не говорим, че има случаи на промяна на адреса за ползване на услугата и невъзможност от страна на телекома да я достави на новия адрес. Последното се отнася най-вече за доставката на интернет.
Ако си смените адреса, от фирмата казват, че дотам не могат да ви доставят. Но ако поискате да смените доставчика – трябва все пак да си платите всички такси, въпреки че няма да ползвате нищо. В тези случаи неустойката, включена в договорите, излиза далеч извън предвидените й по закон функции, тоест да бъде обезпечителна.
В съобщението на съда се казва, че в двумесечен срок всеки потребител може да заяви, че желае да вземе участие в процеса, пише „Новинар“.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.