Клиенти на АБВ поща навред и в Лудогорието осъмнаха тази сутрин с писмо в електронните си пощи, че е абсолютно задължително да потвърдят паролата на електронната си поща, ако искат да я ползват още. Действието е задължително, защото срокът на паролата изтичал.
„Това е типичен пример за хакерски опит да се измъкнат данни от този, който се хване на „кукичката“, твърдят компютърни специалисти.
„Явлението се нарича „фишинг” („phishing” – “зарибяване”, произлиза от fishing – риболов), защото електронните съобщения, които се разпращат, са като „въдици”. Измамниците се надяват някои от получателите да се „хванат” поради своята неопитност и неосведоменост, като им отговорят.
При фишинга измамници разпращат електронна поща, която претендира, че идва от почтена компания, и се опитва да убеди получателя да даде важна лична или финансова информация. Електронното съобщение обикновено моли да я изпратите в отговор или да я въведете на уебсайт, към който има връзка. Тези данни, например потребителски имена, пароли и номера на кредитни карти, после се използват от измамниците, за да се получат пари или услуги от името на пострадалия.“
Това пък пише на официалния сайт на МВР за борба с компютърните престъпления.
В потвърждение на всичко това, в полученото от абонатите на АБВ поща писмо с искане за потвърждаване на паролата, дребничко си е написано, че сайтът е добронамерен. Но пише и още, че „ABV Mail няма да бъде отговорен за всяка повреда при вход след това предупреждение и няма отговор за удостоверяване“.
И накрая:
„Моля, не отговаряйте на този имейл. Тази автоматична пощенска кутия не се наблюдава, така че няма да получите отговор“.
Съветът на компютърните специалисти е получилият подобно писмо да не „лапа кукичката“, а веднага да го изтрие.
А как можем да се защитим при получаване на подобни писма в електронната си поща, вижте на тази препратка към сайта на МВР за борба с компютърните измами:
http://www.cybercrime.bg/bg/internet/phishing/.
/e-Razgrad/