Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес. Според последните промени в закона от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм.
Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето и в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.
Демонстрация на проверката на грайфера с монета.
Междувременно експертите на финландския производител „Нокиан“ препоръчаха да не се чака грайферът да стане 4 мм, за да се смени гумата. Според тях протекторът трябва да е поне 5 мм, за да има гумата добро сцепление.
Освен грайфера трябва да се има предвид и възрастта на обувките на автомобила. Ако гумите са били в активна употреба повече от 6 години, сцеплението им на сняг и лед ще е много ограничено, дори и да има прилична шарка, коментират от компанията.
Друг съвет към шофиращите е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки че не са задължителни.
Ето и обобщени съветите на специалистите от компанията, произвела първата зимна гума:
Изберете висококачествени гуми, произведени за зимни условия
Подменете гумите след шест години активно ползване
Независимо колко често шофирате автомобила проверете маркировката на страницата на гумите, за да сте сигурни, че те не са над 10 г.
Подменете гумите, когато дълбочината на протектора достигне 5 мм
Проверете налягането в гумите – препоръката е гумите да са напомпани приблизително с 0,2 бара над лятната стойност
Проверете страниците на гумата и каналите й за пукнатини.
Dnevnik.bg