Безразборното слагане на колани на автобусите няма да доведе до нищо добро, а може да застраши повече живота на хората. Това смята председателят на Браншовия съюз на стопанската инициатива в транспорта Магдалена Милтенова, цитирана от „Фокус“.
Според нея ако хората са с колани и автобусът се обърне на таван и се възпламени, коланите няма как да спасят човешки животи.
Автобусите, произведени преди 2008 г., не са оборудвани фабрично с колани и не би следвало да се променя тяхната конструкция, смята Милтенова. Според нея седалките не трябва да се подменят, какъвто е другият вариант, защото при самата конструкция на превозните средства са правени измервания и проби, в т.ч. на килограмите.
В събота, след тежката катастрофа край Своге, в която загинаха 17 души, премиерът Бойко Борисов поиска законови поправки, с които превозвачите да бъдат задължени да оборудват с колани всички превозни средства. В момента поставянето на колани в автобусите и микробусите е задължително, само когато превозните средства са снабдени с такива. Много от автобусите обаче са стари и нямат.
„Колко години говорим за коланите в автобусите. Какво ни се отговаря? Първо започват от бранша: „20 хил. автобуси има и едни не са приспособени за колани“. Питам по-важно ли е да се иде на екскурзия и дали да остане жив? От 20 хил. автобуси могат да станат 5 хил. Да си сложат нови седалки. При комунизма, когато станаха задължителни – нито москвичите, нито волгите имаха колани. Даде се една седмица, КАТ почна да глобява по 5 лева. Ако искаш да караш, слагаш колана“, обясни Борисов.
Според зам.-председателя на ГЕРБ Цветан Цветанов промените ще бъдат приети в спешен порядък.
/e-Razgrad/
Архив за 2015-2018 година