Европа се сбогува с дизеловите автомобили

Британското издание Autocar изчисли кои световни производители са престанали да продават дизелови версии на свои модели на европейския пазар.

Мерките, предприети от различните правителства, вече дават резултати и това си личи от действията на по-голяма част от компаниите.
Например, Fiat обнови своя компактен ван 500X, като замени дизела с 3-цилиндров мотор. Това е част от стратегията на концерна FCA, която предвижда пълен отказ от тежкото гориво през 2022 г. Изключение прави търговската техника, пише „Аутомедия“.
Новото поколение на Honda CR-V на свой ред за първи път ще се предлага със 7 места и с хибридно задвижване, и както изглежда – никога повече няма да получи дизелови версии. Друга японска компания – Mitsubishi, също залага на хибридите, а от гамата отпадат дизеловите ASX и Outlander.
При Toyota положението е подобно – дизелите остават само за големите всъдеходи, докато завърналият се на европейския пазар седан Camry, както Verso и RAV 4, ще се предлагат само в бензинови и хибридни версии. Subaru също се отказа от дизелите, а Suzuki спира продажбите на Vitara и SX4 с добавка DDiS към имената. И тук трендът е ясен.
Производителят на спортни коли Porsche също обяви, че се отказва от дизеловите варианти на кросоувърите Macan и Panamera, докато за новия Cayenne версия с такова гориво не се предвижда изобщо. Затова пък хибридните на немската марка се продават отлично.
Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.