Дискусията около законопроекти за движение по пътищата се задълбочава и все повече хора и организации ги оспорват. „За 4 дни в Института за пътна безопасност постъпиха 75 страници възражения по трите законопроекта. Предоставили сме ги в Министерския съвет и МВР”, заяви в ефира на NOVA Богдан Милчев от Института за пътна безопасност и бивш шеф на КАТ. Милчев даде и конкретни примери за промените, които повдигат въпроси.
НПО-та настояват за спиране на законопроекти за движение по пътищата
„Някой иска да накара българите да купят 3 милиона вериги за сняг. По новия проект ни задължават всички автомобили да бъдат оборудвани с вериги, а в същото време не са задължителни зимните гуми”, коментира Милчев.
Организация настоява за Закон за движението по пътищата с напълно нова концепция
Даде и друг пример – с пешеходните пътеки. „В момента определението за пешеходна пътека е маркирана или немаркирана, като второто изречение е, че пешеходните пътеки са продълженията на тротоарите в кръстовищата. Второто изречение отпада в новия законопроект и остава – маркирани и немаркирани. Задаваме въпроса: Кои са тези немаркираните пешеходни пътеки?”, заяви Милчев.
Взимат ни книжката на пътя, ако имаме неплатена глоба
Що се отнася до риска, шофьор с глоби да остане без книжката си, въпреки че си е платил, Милчев обясни, че основният проблем е в информационната система.
„Дълги години сме работили с така наречените терминали и сме въвеждали информацията по един начин. Когато тази информация трябва да се прехвърли в една съвременна система са се прехвърлили много грешки, които във времето ще се изчистят. Другият голям проблем на системата е, че взаимодействието с други системи – в случая с банковите – не функционира достатъчно ефективно с това приложение, което КАТ предлага”, обясни Милчев.
dariknews.bg