Учители, които използват иновативни методи и търсят начин да ангажират децата с преподаването си, ще получат награди. Идеята да се открият новаторите в класната стая е на гражданската платформа TEACHING ALPHA, в чието създаване участва и разградчанинът Владислав Драмалиев.
Инициативата бе представена в Разград от сдружение „Образование и бъдеще”, защото организацията споделя ценностите на софийския екип и иска намеренията на Влади и колегите му да достигнат до най-широк кръг хора, обясни Райна Маринова, представител на разградската гражданска организация. „Аз самата съм майка на две деца, които са родени след 2010 година и са част от поколението Алфа. Знам колко различен е техният поглед към света, в който с помощта на технологиите ни заливат потоци от информация. С Влади сме съученици и споделяме общата убеденост, че образованието трябва да се модернизира, за да отговори на нуждите на съвременната реалност”, обясни тя.
„TEACHING ALPHA е създадено от приятели и съмишленици, които работят в различни области, но искат образователният процес у нас да се адаптира към съвременните поколения. Целта ни е да насърчим учителите, които налагат нови успешни практики, интересни за децата, които тепърва ще влязат в училище. Събираме дарителски фонд, с който ще поощрим финансово новаторите. Очакваме родители, ученици, граждани да номинират педагозите, които променят българското училище. Те могат да направят това до 24 май на сайта на нашата платформа https://www.teachingalpha.org/. Ние ще разгледаме номинациите, ще направим интервюта с финалистите и ще обявим призьорите на 15 септември, разказа Владислав Драмалиев.
Влади и Райна благодариха на началника на Регионалното управление на образованието в Разград Ангел Петков за институционалната подкрепа на инициативата. Петков, който участва в представянето на платформата, смята че в областта има учители новатори, чиито усилия трябва да се подкрепят.
„Номинациите са отворени за всички, които искат активно да насърчат иновациите в класната стая. Най-много ще разчитаме на родителите и учениците, защото те са „реалните клиенти” на образователната система и могат най-точно да идентифицират наистина добрите практики“, смятат в TEACHING ALPHA и в „Образование и бъдеще.”
/e-Razgrad
Архив за 2015-2018 година