Шефът на Facebook Марк Зукърбърг призна, че социалната мрежа е допуснала грешки, които са позволили данни за потребителите й да попаднат в аналитичната фирма „Кеймбридж Аналитика“.
А анализаторската компания е обвинявана, че неправилно е използвала данните за нуждите на политически клиенти, сред които американския президент Доналд Тръмп и други политици, водещи кампании в Европа, Кения, Малайзия, Мексико и Австралия.
В интервю за CNN, дадено в нощта срещу четвъртък, Зукърбърг каза, че съжалява за случилото се и обеща да предприеме действия срещу недобронамерените приложения.
„Това е голяма злоупотреба с доверието на хората. Наистина съжалявам, че се случи. Основно наше задължение е да защитаваме данните на потребителите. Ако не го правим, не заслужаваме правото да служим на хората“, заяви Зукърбърг.
Междувременно скандалът около Facebook се разраства. След Великобритания и САЩ започна проверка срещу платформата, през която вероятно е ползвана информация за 50 милиона потребители. Заради скандала, акциите на Facebook продължават да се сриват. Британският премиер Тереза Мей беше принудена да вземе отношение по темата в парламента.
„Правителството на Великобритания, доколкото ми е известно, няма договор с „Кеймбридж Аналитика“. Видяхме какъв е случая и обвиненията към тази компания са много сериозни. подкрепям действията на разследващите, защото хората трябва да занят как се използват личните им данни“, заяви Тереза Мей.
Постовете ни, реакциите и търсенията в социалната мрежа могат да са достатъчни за изграждането на наш профил, твърдят експерти. Точно това е идеята на приложението, заради което избухна скандалът около Facebook. Авторът на технологията, обаче, остава скептичен.
„Точността на тези данни е изключително преувеличена в практиката. В най-добрия случай имахме шест пъти по-голяма вероятност да направим погрешен профил за един човек, отколкото да бъде правилен“, каза той.
Междувременно, потребителите на Facebook вече са над 2 милиарда. Според експертите, именно използването на компютър и телефон може да даде много лична информация за нас – дори да нямаме профили в социалните мрежи.
Cross.bg