27 метра ще бъде габаритът на бъдещата магистрала Русе – Велико Търново става ясно от одобрения от Висшия експертен екологичен съвет към Министерството на околната среда и водите ОВОС за инвестиционното предложение. Инвестиционното предложение бе за изграждане на нова автомагистрала „Русе – Велико Търново“ с габарит А29 или габарит А27, която да бъде основна транспортна връзка, свързваща предвидения втори мост над река Дунав между Република Румъния и Република България при гр. Русе и гр. Велико Търново с прилежащите му главни транспортни коридори – път І-4 (Е772) и бъдещ участък от АМ „Хемус“.
При избора на Комбиниран вариант, габаритът е А27 – проектната максимална скорост ще бъде до 120 км/час и категория на движението – много тежко. Преди дни стана ясно, че и новите участъци от автомагистрала „Хемус“ ще бъдат със същия габарит А27 и така се стесняват платната с 2 метра.
Магистралата, чиято приблизителна дължина е 133 км, е разделена на три подучастъка. Това са Русе – Бяла (40км), обход на самия град Бяла (почти 36км), както и Бяла – Велико Търново (малко над 58км). Индикативната стойност на целия проект се движи около 600 млн. евро, които обаче все още не са осигурени. Надеждите са, че необходимото финансиране ще бъде набавено или чрез оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, или чрез събраните в бъдеще такси от тол-системата.
Трасето ще започне на 3 километра източно от Дунав мост. Шосето ще пресече пътя Русе – Силистра и ще продължава в посока юг-югозапад. Магистралата продължава в югозападна посока, след което пресича пътя Русе – Варна и се насочва в южна посока. След това минава над река Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от село Белцов. При 102-ия километър тази магистрала трябва да пресече „Хемус“ – в близост до село Паскалевец, при което продължава право на юг.
След река Янтра ще се наложи изграждането на 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и на 22 моста и виадукти, с обща дължина 14 853 метра. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Също така ще има 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. В този вариант са проектирани 8 площадки за краткотраен отдих.
Arenamedia.net