30 учители и директори от Североизтока се обучават в Академия за лидери в образованието

30 директори и учители от 10 училища в Североизточна България от днес участват в Академията за лидери в образованието, организирана от Фондация „Америка за България”.
Събитието се провежда в продължение на 4 дни в ОУ „Васил Левски” в Разград, във фоайето на изграждащия се нов Мултифункционален център „Време за приключения“ на първия етаж. Сред обучаващите се са екипи от ОУ „В. Левски” и ПГПЧЕ „Е. Йосиф”, с директори Диана Първанова и Пейчо Георгиев. Другите участници са от училища от Търговище, Силистра, Шумен, Добрич.Програмният директор за образование на Фондация „Америка за България“ Наталия Митева и екипът обучители от колежа Банк Стрийт в САЩ информираха медиите за целите и програмите на новата си инициатива – Академията за лидери. В Разград участниците се обучават по квалификационната програма „Прогресивни образователни практики”, семинарът от 4 до 7 октомври включва наблюдение на реални урочни практики и конфериране с учители, работа в професионални учебни общности и интегриране на подхода за цялостно развитие на детето. Участниците ще се запознаят със съвременни методи на преподаване, лидерство и използване на нови технологии. Програмата се води от преподаватели от колежа Банк Стрийт, Ню Йорк – Елис Скоуп, Рима Шор, Франк Пигнатели, в Разград е и Хилда Терлемезян от Пловдивския университет, който е партньор на Фондация „Америка за България” по инициативата. Същото обучение ще се проведе след няколко дни и във Варна.
Американските обучители изразиха удоволствието си от работата в България и акцентираха на предизвикателството съществуващите вече добри практики да се разпространяват и да достигнат до повече учители и деца. Всеки има потенциал да се развива и ако бъде поставен в подходяща среда и получи подкрепа, ще успее, обобщиха гостите от Фондацията. Чрез Академията за лидери в образованието се цели да бъдат предоставени 6 качествени и практически ориентирани квалификационни програми в България за директори и училищни екипи, чрез тях да се повишава качеството на образователния продукт в училищата чрез подкрепата, документирането и разпространяването на успешни педагогически практики.
/e-Razgrad/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.