НАП – Разград към държавните органи и общините: Пестете времето и парите на гражданите!

Националната агенция за приходите (НАП) и Асоциацията на банките в България се споразумяха удостоверенията за наличие или липса на задължения за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно.

Очаква се електронният обмен да започне в близките месеци, съобщиха от НАП. Освен това, всички държавни органи и общини, които изискват клиентите им да представят удостоверения за дължими данъци, ще получават тази информация от НАП отново по електронен път.

Още през ноември 2016 г. НАП създаде електронната услуга, чрез която държавните органи могат да получат данните по електронен път, спестявайки на гражданите време и разходи.

От началото на годината услугата е ползвана около 5000 пъти за цялата страна, а в обхвата на офис Разград са само 16 и то основно от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“.

Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и влизат в сила от началото на 2018 г. В момента над 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински институции удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 документа на хартия.

За това от НАП призовават всички държавни органи и общини: „Възползвайте се от тази услуга и спестете време и пари на гражданите и фирмите в Разградска област!“

/e-Razgrad/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.