„Фейсбук“ (Facebook) преговаря с холивудски студиа за създаването на сериали за социалната мрежа. Планът е първите епизоди да се излъчат в края на лятото, предаде „Ройтерс“, позовавайки се на Wall Street Journal.
Компанията е готова да вложи до 3 млн. долара на епизод, съобщава вестникът, разговарял с източници, запознати с преговорите на „Фейсбук“. Поредиците ще са насочени към възрастовата група 17 – 34 г., а първите две продукции са романтична драма на име Strangers („Непознати“) и риалити шоуто Last State Standing, в което граждани от 50-те американски щата ще се състезават за награда от 500 хил. долара.
„Фейсбук“ планира да пуска епизодите в традиционния телевизионен ритъм за разлика от други онлайн гиганти като Netflix и Amazon, които публикуват цели сезони наведнъж, добавя „Уолстрийт джърнъл“. Интернет гигантът е готов да споделя информация за гледаемостта с Холивуд. През май стана известно, че той е сключил договори с новинарските сайтове Vox Media, BuzzFeed, ATTN и Group Nine Media за произвеждането на кратки видеопоредици за социалната мрежа.
По-рано през годината и „Епъл“ (Apple) нае част от ръководния екип на Sony Pictures Television, за да координира навлизането му в пазара на оригинална видеопродукция. То започна миналата седмица с риалити поредицата Planet of the Apps, в която програмисти с идеи за приложения се опитват да спечелят вниманието на ментори по време на едноминутно пътуване с асансьор. Втората поредица на Apple се очаква да бъде адаптация на популярното Carpool Karaoke, сегмент от късното шоу на Джеймс Кордън, която ще се излъчва от август.
Cross.bg