Влакът влиза в Хитрино с 21 минути по-рано, машинистите са млади момчета, не мога да си обясня скоростта им. Това каза генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев пред „Телеграф“ за инцидента, почернил шуменското село Хитрино.
„На нас са ни известни обстоятелствата дотолкова, доколкото чух от Станко Станков, собственика на превозвача „Булмаркет ДМ“ ООД, че при негов разговор с машинистите те са потвърдили, че са карали с по-висока скорост. Всъщност близо двойно по-висока скорост от позволената. Това потвърждава и първоначалните констатации на звеното, което разследва на място“, каза Ламбрев.
„При влизането на влака на входния светофар са му светели две жълти светлини, което означава, че влакът влиза в отклонение и следващият изходен светофар е затворен Знаели са, че трябва да влязат в отклонението със скорост до 40 км/ч с готовност за спиране. За съжаление това не се случва. Влакът минава през първата стрелка, по която не се забелязват никакви наранявания и проблеми. Заради характера на кривата там няма толкова голяма центробежна сила и влакът остава на релсите. При втората стрелка обаче има отклонение наляво и там вече влакът не успява да се впише в кривата с толкова голяма скорост“, каза шефът на НКЖИ.
„Няма изпепелени вагони. Има обгорени вагони заради теч и запалване на запалителната течност в тях. От там е и взривът. Около двадесет вагона са с пропилен и от тях е тръгнало запалването. И в двата края на влака е имало т.нар. охранителни вагони, които са празни. Спазени са изискванията“, каза още той. „Моите данни са, че машинистите не са били със сериозен опит, а са млади момчета. И другото, което прави впечатление, е, че влакът е влязъл в Хитрино с 21 минути по-рано. Това значи, че в междугарието се е движел с над допустимата скорост.
Cross.bg