Слънчеви очила менте с много потъмнени стъкла стават причина за катастрофи. У нас все още няма такива случаи, но в страни от ЕС вече са факт, съобщи Стефан Цанков, председател на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН), цитиран от „Монитор“. Той обясни, че най-силно затъмнените стъкла са забранени за шофьорите. Степените на потъмняваане на стъклата са от 1 до 4, а разрешени са черните стъкла в групите от 1 до 3. Цанков посъветва, ако на очилата не пише затъмнението на стъклата, да не се използват зад волана, защото може да са опасни и да доведат до злополуки.
Основният знак, че са спазени изискванията за качество, е маркировката „СЕ“, каза още Цанов. Това покачва, че производителят е изпитал стоката, преди да я пусне на пазара. Освен това потребителите трябва да следят и за специфичен идентификационен номер на произведената партида. Все пак ако хората имат съмнение за качеството, да сигнализират агенцията, те ще проверят в лабораторията продукта и ако се наложи, ще го изтеглят от пазара. Основният ориентир за фалшификати е мястото, от където потребителите си купуват очилата, категоричен е експертът. И поясни, че от ДАМТН правят пряка връзка между несъответствията, които откриваме, и мястото, от където се вземат. По думите му те не бива да се купуват от всякакви места, защото все пак са защитно средство и могат да увредят окото.
Заради започващия летен сезон експертите от агенцията започват кампания за проверки за слънчеви очила и надуваеми детски играчки като пояси, жилетки и раменки. Инспекции ще има в цялата страна, като в нея ще участват 20 екипа на ДМТН. Акцията ще продължи в следващите 10 дни, като проверките по морето ще са през целия сезон. Плановете са по време на кампанията да се инспектират повече от 500 обекта. През миналата година 24% или всеки 4 чифт слънчеви очила от проверените от ДАМТН не са отговаряли на стандартите за качество. Най-голям брой нарушения са при стоките от различни открити пазари, тържища и сергии.
Cross.bg