Правата на потребителите продължават да се нарушават най-често от телекомите. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов, който отчете дейността на КЗП за последната година.
Въпреки тенденцията най-много жалби да се подават в сектора на телекомуникационните услуги, Маргаритов отчете развитие в прекратяването на нелоялните практики на мобилните оператори.
Такъв пример е намаляването на броя неустойки при предсрочно прекратяване на договор с мобилен оператор.
От думите на Маргаритов стана ясно, че телекомите продължават да държат първото място за нарушени потребителски права:
„През последните години това, което се вижда като резултат, е, че най-много нарушения има в сферата на телекомуникационните услуги, следвани от т.нар. обществени услуги, като тук преди всичко се има предвид дейността на т.нар. естествени монополисти“.
Маргаритов представи резултатите от дейността на Комисията, свързани с нелоялните практики на мобилните оператори:
„Доскоро всички мобилни оператори държаха, когато прекратите предсрочно такъв договор да платите като неустойка всички такси, оставащи до края на периода. Сега с двама от трите оператора сме се споразумели със съдебна спогодба максималният брой на такива неустойки да бъде до три. Т.е. ако вие на третия месец искате да прекратите един 2-годишен договор, плащате 3 такси, а не 21“.
Константин Арабджиев от КЗП отчете поведението на търговците:
„Търговците са изключително изобретателни. Ако днес забраниш една практика, тя утре ще се появи с леко различен нюанс“.
Съветът на комисията към потребителите пък е да бъдат внимателни:
„Когато потребителят пазарува, винаги трябва да гледа какво купува и подписва и много внимателно да прочита договорите, които се предлагат от различните икономически оператори“.
От КЗП допълниха, че в момента работят по прекратяване на нелоялната практика мобилен оператор да възпрепятства преминаването на негов клиент към конкурентен телеком.
Cross.bg
Архив за 2015-2018 година