Вирусът „Зика“ наложи спешна смяна на името на модел коли „Тата“

Епидемията от новия смъртоносен вирус „Зика“ в Южна Африка накара индийският производител на автомобили „Тата“ да смени името на своя компактен модел Zica. Новото наименование на колата, която трябваше да направи дебюта си по-късно през седмицата на автосалона в Делхи, ще бъде избрано до дни, съобщи „Форбс“, цитиран от „Дневник“.
„Съпричастни сме с усилията за овладяване на епидемията от вируса „Зика“ и като социално отговорна компания решихме да сменим името“, се казва в официалното съобщение на „Тата мотърс“. Името на малкия автомобил беше комбинация от думите ZIppy (пъргав) и CAr (автомобил).
„Тата мотърс“ е най-големият производител на автомобили в Индия с оборот от над 42 млрд. долара за миналата година. Името Zica беше обявено през ноември, като компанията направи сериозни разходи да го популяризира. Към този период никой още не беше чувал за вируса „Зика“.
Към момента поне 24 страни са засегнати от заразата, предавана от комари, която може да доведе до малформации на плода при бременни жени. Заболяването все още не е стигнало до Индия, но често попада в новините.
„Тата“ притежава луксозните британски марки „Рейндж Роувър“ и „Ягуар“, но със струващата около 5500 долара „Зика“ смята да влезе сериозно в сегмента на компактните модели на индийския пазар, който е доминиран от коли на „Хюндай“ и „Марути Сузуки“. Това е втори опит на индийците да се наложат в сегмента след лансирането на най-евтиния модел в света – „Нано“, който така и не стана популярен./КРОСС/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.