В Седмицата на предприемачеството – идеи за нови учебни предмети в Икономиката

За пръв път в ПГИ „Робер Шуман“ – Разград се проведе „Иновативен лагер 2015“ – част от серия инициативи по програмите за предприемаческо образование и поведение на „Джуниър Ачийвмънт“ – България в рамките на Световната седмица по предприемачество.
Влагера след се включиха учениците от 9 до 12 клас, разпределени на случаен принцип в 7 отбора по 7 ученика. Темата на предизвикателството, поставено от организацията-домакин за нашата страна: „Да се предложи нов предмет, който да се въведе в училище“. Участниците разполагаха с три часа, за да предложат решение, оформено в презентация. Те трябваше да отговорят на няколко въпроса: С какво предметът ще допринесе учениците да са подготвени за бъдещето?; С какво точно предметът ще направи света по-добро място за живеене?; Каква да бъде учебната програма?; Как изучените теми ще повлияят на индивида, обществото и околната среда?; Как си представят идеалния процес на обучение?; В кои класове да се изучава и кой ще го преподава? и др.
DSC02617Отборите презентираха своите идеи пред съученици и гости на събитието. Жури с председател Веселина Станчева – старши експерт „ПОО“ в РИО – Разград и членове – Джипо Николов – предприемач, общински съветник, Теосвета Лазарова – директор на Дом за възрастни хора с деменция и партньор на училището, Димитрина Цонева – Управител на „ДИДИ-С“ ЕООД и партньор на училището и инж. Христина Панчева – директор, изслушаха и оцениха идеите за нови учебни предмети в училище.
Заелият първото място отбор № 2 предложи в училище от 1-ви до 12-ти клас да се изучава нов предмет „Здраве“. Основна цел в обучението е да израсне здраво и жизнено поколение с изградени хигиенни навици още от най-ранна детска възраст. В началния етап да се изучава „Природен свят“, в прогимназиалния – „Здравословно хранене и хигиена“ и в гимназиалния – „Здравославен начин на живот“. Основните теми в учебната програма да са: Хигиенни норми и навици, Безопасна среда, Еколгична среда, Движение и здраве, Здравословно хранене, Социално-психологически климат на работното място, Околна среда.
Класираният на второ място отбор № 6 предложи да се въведе цикъл от учебни предмети „Социални и хуманитарни науки“, в който да се изучават Социология, Антропология, Политология, Криминология, Държавна политика и др. Основната цел на обучението е всеки ученик да бъде добър гражданин на обществото, да знае и защитава правата си, да умее да се представя и самооценява, за да се реализира успешно в условията на пазарна икономика.
На трето място се класира отбор № 4, който предложи в училище да се изучава предмет „Човешки отношения“. Като основната цел в обучението ще бъде изучаването на Взаимоотношенията в родителската среда, Изграждане на добри междуличности взаимоотношения още от най-ранна детска възраст, Фирмени взаимоотношения, Взаимоотношения с конкуренти и клиенти.
Поощрителна награда журито присъди на отбор № 7 за предложения предмет „Здравето и ние“, който ще учи децата да познават полезните и вредните храни.
Добри бяха идеите и на останалите три отбора за предметите „Бизнес етика“, „Бизнес практика“ и „Креативност и иновативност“.
Всички ученици, участници в „Иновативен лагер 2015“ получиха своите грамоти и предметни награди.
/e-Razgrad/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.