В рамките на посещението си в Япония министърът на икономиката Божидар Лукарски посети завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“, която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“.
Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България. Компанията държи и 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония.
Към момента Мейджи предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината пускат два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед.
По време на среща на министъра с представляващия и изпълнителен директор на компанията Кадзуо Кавамура в централата на „Мейджи Ко“. Ръководството на компанията подчерта, че българската марка заема централно място в стратегията й. За тази година Мейджи е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко.
В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни, съобщават от пресцентъра на икономическото ни ведомство.
Лукарски участва и на японо-български бизнес форум в Токио, предизвикал интереса на над 50 местни компании.
Cross.bg