Хартиените писма между чиновниците ще изчезнат през ноември

Чиновниците ще спрат да си разменят писма на хартия до 15 ноември, съобщи пред БНТ вицепремиерът Томислав Дончев.

Големите администрации нямат проблеми с електронната свързаност, но някои малки общини и болници ще имат затруднения, каза Дончев. Затова въвеждането на електронна платформа за обществени поръчки ще става каскадно през следващата година – първоначално в централната администрация, после в общините и накрая в най-малките администрации, поясни той.

В отговор на въпрос докъде е стигнала работата по създаването на нов държавен орган по безопасност на движението вицепремиерът съобщи, че има дискусия за това дали това да е консултативно тяло като сегашното с малък секретариат, или да се създаде агенция на подчинение на Министерския съвет с правомощията да предписва на отделните институции какво да правят. „Ако някой не си е свършил работата в Министерството на вътрешните работи, на регионалното развитие или на транспорта, тя да може да предпише. Дори да каже: Този път е опасен, трябва да го ремонтирате веднага. Да следи какъв е процесът на издаване на шофьорски книжки,“ даде примери вицепремиерът.
Дончев увери, че в този случай администрацията няма да се раздува, а ще се вземат служители от други ведомства. До края на годината подготовката на звеното ще приключи, а още идната седмица започва диалог с неправителствени организации, които работят по темата, с искане за мнение и съвети.
Дончев определи като добре звучащи, но не особено ефективни идеите на ВМРО за фиксиран процент печалба за търговците на храни и за диференцирана ставка на ДДС, предлагана от БСП. Когато се направи, единствената разлика е, че търговецът си увеличава печалбата, при потребителя разлика няма, каза вицепремиерът. „Бизнесът като му наложиш ограничение за процент печалба, с по-ловък счетоводител може да прави огромни по обем маневри. Подобно е и с ДДС – шанс за данъчни злоупотреби“, добави той.
Dnevnik.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.