Урок по родолюбие за Празника

В програмата за празничното честване на патронния празник на Основно училище „Васил Левски” – Разград са включени срещи на учениците с екипа на сайта „Българска история”. Децата от 5, 6 и 7 клас имаха своя различен „Урок по история”, воден от Марио Мишев, Иван Кънчев и Мартин Стаматов, които по много интересен и атрактивен начин им показаха един по-различен поглед към миналото на българите.
IMG_9300 (1296 x 864)Сайтът „Българска история” съществува от 2012 г., когато събира пътищата на група млади хора, които тогава все още са ученици в 12-ти клас. Днес той вече има собствена визия и мисията да работи за възраждането на историческата памет на българите, засилване на националното самочувствие, възкресяване на забравени епизоди и личности от близкото и далечното ни минало. Основната цел на екипа е съхраняването и популяризирането на българската история с поддържането на сайта, както и с обиколки в училища с цел изнасяне на уроци по родолюбие, създаване на образователни клипове, документални поредици, посветени на бележити лица и събития от родното ни минало, както и издаване на книги с историческа тематика.
Мотивацията и усетеното като дълг от екипа на сайта да поддържа своята активност се ръководят главно от вярата, че в младите е бъдещето, а всяко „днес” и „утре” е определено и има корени във „вчера”.
В тази връзка учениците от ОУ „Васил Левски” имаха едно различно преживяване на българската история – с късометражни филми, които показаха върхове от родното ни минало. С интересни факти от средновековната ни история, с любопитна информация за малко позабравени личности децата по нетрадиционен начин съпреживяха моменти, които истински повдигат националното ни самочувствие. Водещите отправиха към публиката вдъхновени и красиви послания. Всичко това възкресява по един нетрадиционен и прекрасен начин паметта на българина. А то със сигурност води съзнанието на младите хора към такова бъдеще, което всички копнеем да видим.
/e-Razgrad/

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.