Тол полиция ще следи за плащане на винетки и пътни такси по републиканските пътища от шофьорите. Това обяви регионалният министър в оставка Николай Нанков пред „Монитор“.
За целта ще бъдат назначени 600 души, които ще патрулират по пътищата. За да изпълняват те службата си, от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ще закупят 100 нови автомобила.
Под нейната шапка ще бъде създадено ново звено „Национално тол управление“. В него ще бъдат назначени нови 921 служители, които да управляват тол системата за плащане на пътни такси по републиканските пътища. Част от тази бройка ще бъдат и новите тол полицай. Издръжката им ще струва на държавата 1,3 млн. лева на година, обяви Нанков и допълни, че сумата е два пъти по-малко от тази, предложена им от вътрешното министерство за същата дейност. Около 3 млн. лева са поискали от Пътна полиция, за да следят дали шофьорите са изрядни.
Нанков твърди, че корупцията в работата им ще бъде невъзможна, защото всичко ще бъде „дигитализирано“.
„Освен от камери, контрол трябва да има и от хора. Новите служители ще бъдат назначавани на трудово правоотношение чрез конкурси. Само 10 човека от целия щат от новото звено ще бъдат в общата административна дирекция“, коментира промените в институцията министърът в оставка.
От документите става ясно, че за новото звено ще са необходими близо 3.7 млн. лева на година.
Новото звено „Национално тол управление“ ще подготвя издаването на разрешителни, събиране таксите за движение на тежки и извънгабаритни превозни средства и за рекламните съоръжения в обхвата на пътя и в обслужващите зони, ще поддържа съоръженията и системите на системата. Първоначално е имало идея цялата дейност да се извършва от външна фирма, но по настояване на двама министри – Горанов и Нанков, работата ще се извършва в рамките на Агенция „Пътна инфраструктура“.
Към нея ще бъде създаден център за обработване на данни, в който ще се извършват всички дейности, свързани със събиране на данните за целите на пътното таксуване, изчисляване на пътните такси и тяхното събиране.
Отделно се предвижда създаването на кол център, в който да се получава информация за нередности, запитвания на ползватели на платените пътища и да бъде предоставяна информация и отговори на запитвания. Предвижда се до края на 2018 г. да бъдат назначени до 393 служители, като поетапно през следващата година ще се назначат и останалите служители.
Dnes.bg