Общо 44% от учениците в училище не разбират математика, а 53% не разбират това, което четат. Това сочи Доклад за световното развитие на Световната банка на тема: „Да се научим да реализираме обещаното от образованието“, предава news.bg.
Докладът не е посветен на България. Резултатите от него представи Хайме Сааведра, старши директор „Образование“ в Световна банка. В своето експозе той акцентира върху три проблемни области – учебната програма, учителите и управлението на училищата и системата като цяло. Той бе категоричен, че учителят трябва да умее да работи в клас не само със средностатистическия ученик, но и с всеки ученик, независимо от знанията му, за да се постигне качество и в крайна сметка ученикът да получи определени компетенции.
Така основен проблем, който възниква с разширяването на обхвата на учениците в образователната система е появата на училища, в които не се учи. Такъв проблем съществува в страните от Латинска Америка, както и в Африка, където процентът на учениците, които не разбират това, което четат достига до 90%.
Министър Красимир Вълчев коментира, че доклад за световното развитие няма за цел да съпоставя, а по-скоро да открои общите управления и предизвикателствата, пред които са изправени образователните системи.
„Той ни провокира по редица важни теми. Това, което можем да кажем, четейки този доклад е, че сме по-убедени, че политиките, които сме формулирали са правилни“, заяви Вълчев.
По думите му това, в което най-често се затрудняваме, е да намерим правилните инструменти и да концентрираме достатъчно ресурси не толкова само финансови, но и институционални, за да постигнем тези цели и да формулираме тези политики.
„Тези политики изискват многогодишни усилия, усилия, които надхвърлят мандата на едно правителство или на едно Народно събрание и аз много се надявам да има политически консенсус“, заяви Вълчев.
Друго предизвикателство, отчетено в доклада е образованието на възрастните в училище, което непременно трябва да се случи предвид големия брой на ранно отпаднали ученици.
Cross.bg