Основната версия за катастрофата на малайзийския Boeing към момента е наличието в небето над Донбас на украинския самолет Су-25, който е могъл да атакува пътническия самолет, съобщи за „Интерфакс“ източник, запознат с материалите по делото.
„До момента за руското следствие основна е версията, построена на основата на показанията на военнослужещия във ВВС на Украйна Евгений Агапов“, заяви събеседникът на агенцията.
По-рано в сряда Следствената комисия на РФ прие решение да оповести публично името на основния свидетел на катастрофата в Донецка област през юли 2014 г. – това е украинският гражданин Евгений Агапов, който се намира в Русия под защита на държавата. Това съобщи пред ТАСС официалният представител на СК на РФ Владимир Маркин.
Евгений Владимирович Агапов е преминал военна служба на длъжност механик на авиационното въоръжение в първа ескадрила на бригадата за тактическа авиация на ВВС на Украйна (военна част №А4465). Той доброволно е преминал държавната граница с РФ и е изявил желание да сътрудничи на руското следствие.
При разпита му като свидетел той съобщил, че е преминал военна служба във ВВС на Украйна.
Той разказва, че на 17 юли 2014 г. след обяд на бойно задание е излетял самолет Су-25 от ВВС на Украйна, пилотиран от капитан Волошин. Самолетът излетял от летището, разположено в района на гр. Днепропетровск, където и самият той е служил. Според показанията му, той лично е видял как преди излитането самолетът на Волошин е бил зареден с ракети „въздух-въздух“ тип Р-60, които в обикновени условия при излитането на Су-25 не били зареждани.
Той обърнал внимание, че след връщането на самолета на летището ракетите вече ги нямало. Тогава чул думите на пилота Волошин, казани на един от служителите: „Той – самолетът – се озова в неправилното време на неправилното място“.
В СКР отбелязват, че са проверили свидетеля на полиграф. Тъй като в момента се появяват все нови и нови доказателства, доказващи достоверността на думите на свидетеля, както и предвид различните клевети в отделни ангажирани медии, подлагащи под съмнение съществуването на този свидетел, на този етап ние взехме решение да разкрием информацията за него, каза още Маркин.
По думите му, СК ще изиска от концерта „Алмаз-Антей“ изводите за възможните причини за катастрофата.
„В Следствената комисия на Русия продължава разследването по делото за извършените от представителите на силовите структури на Украйна тежки и особено тежки престъпления срещу мира и сигурността на човечеството. Оповестените вчера от корпорация „Алмаз-Антей“ изводи за възможните причини за катастрофата на пътническия Boeing на 17 юли 2014 г., безусловно предизвикват интерес. В най-скоро време те ще бъдат поискани от представителите на концерна, старателно проучени и прибавени към материалите на следствието“, подчерта Маркин.
По-рано съветникът на генералния конструктор на концерна „Алмаз-Антей“ Михаил Малишевски разказа пред журналисти, че малайзийският самолет над Украйна е свален вероятно от зенитна управляема ракета 9М38М1 от комплекса за ПВО „Бук-М1“.
На свой ред генералният директор на концерна Ян Новиков припомни, че тази ракета е спряна от производство в Русия през 1999 г.
Западът още преди началото на разследването обвини опълченците в Украйна за катастрофата на малайзийския самолет и въведе санкции срещу Русия. /КРОСС/
Архив за 2015-2018 година