Размерът има значение

Размерът на чашата е от значение за любителите на вино. Всеки, който е почитател на напитката знае, че чашата има значение.
Ако искате да попречите на гостите си да изпият всичкото вино, имайте предвид размера на чашите, в които им го сервирате, съветват британски експерти, цитирани от в. „Дейли експрес“.
Специалисти от университетите на Кембридж и Бристол са установили, че ако виното се поднася в големи чаши, хората са склонни да пият повече. За целите на проучването му авторите са наблюдавали практиките за пиене на гости на ресторант с бар в Кембридж за период от 16 седмици. Клиентите са имали възможност да поръчват напитката в чаши с различни размери, променяни периодично.Размерът на чашите е варирал между стандартния от 300 милилитра, по-голям от 370 милилитра и по-малък от 250 милилитра.
Изследователите са установили повишени с 9,4 процента дневни продажби на вино, когато напитката е била предлагана в чашите с по-голям размер от стандартния. Обратен ефект обаче не е бил отчетен, когато виното е било предлагано в чаши с по-малък от стандартния размер. „Открихме, че по-големият размер на чашите е свързан с повишена консумация на вино, дори без да се увеличи количеството на напитката.
Едно от възможните обяснения е, че по-големите чаши променят възприятието на хората за количеството, което води до по-бърза консумация и поръчване на повече вино. Интересното е, че не наблюдавахме обратен ефект, когато виното беше предлагано в по-малки чаши“, казва д-р Рейчъл Печи от Отдела за поведенческо и здравно изследване към Кембриджския университет. Откритието кара специалистите да смятат, че ако се избягва сервирането на вино в по-големи чаши, може да се ограничи количеството, което хората консумират.
Чистите чаши – без цвят, украса, гравюри и т.н., са най-добрият избор за ценители. Всичко друго пречи да наблюдаваме цвета на виното, вискозитета, нюансите му. Цветни или украсени чаши, разбира се, не са фатални за ежедневието или за забавление.
Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.