Пуснаха движението в едната тръба на „Витиня“, почва амбициозен ремонт на другата

Проверката на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“ показа изключително качество на строителството. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след инспекцията на ремонта на дясната тръба на съоръжението. С възстановяването на движението в тръбата за Варна и на мостовото съоръжение непосредствено след тунела, пътуващите към Велико Търново за честванията на Деня на Независимостта на България от 10 часа днес преминават без ограничения в двете тръби на „Витиня“.

В понеделник – 25 септември, веднага след края на трите почивни дни, ще бъде затворена за ремонт тръбата за София и съоръжението преди тунела. Движението на леките коли и на превозните средства до 10 т ще бъде прехвърлено двупосочно в обновената тръба за Варна. Тежкотоварните МПС над 10 т ще продължат да преминават по задължителния обходен маршрут по път I-1 София – Ботевград. Целта е ремонтните дейности на „Витиня“ да завършат до края на месец ноември и през зимата по АМ „Хемус“ да се пътува без ограничения от строителни дейности.

Обновената тунелна тръба на „Витиня“ е изключително модерна за България и оттук нататък, спрямо възможностите на бюджета, и останалите съоръжения в страната ще бъдат приведени в същия вид – с пожароизвестяване, вентилационна система, видеонаблюдение, обясни министър Нанков.

В най-дългия, 1195-метров тунел в България, вече 15 вентилатора са свързани към автоматична система с вентилационно включване. Съоръжението разполага и с уникална система за пожарна безопасност и пожароизвестяване, които бяха демонстрирани чрез симулация по време на инспекцията. Монтирани са и 374 лед осветителни тела.

Тунел „Витиня“ е най-дългият у нас – 1195 м. В експлоатация е от 1984 г. Възстановителните дейности в тръбата за Варна стартираха на 27 юни м. г. като движението се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Ремонтните дейности в тръбата за София на тунел „Витиня“, които ще започнат на 25 септември (понеделник), предвиждат демонтаж на старите осветителни тела и на носещата конструкция, монтаж на нови осветителни тела и конструкцията за тях и захранващи кабели; изграждане на нова електроснабдителна система на осветлението, видеонаблюдение, пожароизвестителна и оповестителна система. Тръбата за София ще бъде и с нова светофарна инсталация, променливи пътни знаци и т. н.

Ремонтните дейности на тунел „Витиня“ се изпълняват от „Автомагистрали“ ЕАД по договора за текущо поддържане на автомагистралния участък.
Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.