Агенция „Пътна инфраструктура“ има нов вариант за продължението на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле – каза днес по БНТ ръководителят на агенцията инж. Лазар Лазаров. Той предвижда от Кресна към Симитли да се ползва сегашният път еднопосочно, а за обратната посока да се изгради ново трасе, изнесено на изток.
Новият път ще е двулентов, като при изкачванията ще има три ленти и на него ще има пет малки тунела. Двете трасета ще бъдат резервни едно на друго и при инцидент ще има възможност за прехвърляне на движението от единия към другия път, както и връзки с населените места в района.
Планът на АПИ е първо да бъде изградено новото трасе, а след това да се рехабилитира настоящото. „Масово на запад в планинските райони използват този вариант“, посочи инж. Лазаров. Той допълни, че това е най-балансираното решение за момента.
Решение за продължението на „Струма“ през Кресненското дефиле се търси от десетилетия, като сред вариантите имаше дълъг около 15 километра тунел, двулентов път на два етажа и др. Те обаче са били изоставяни по различни причини.
„Възможно е до 2020 г. да имаме безопасен и безконфликтен път през Кресненското дефиле“, подчерта председателят на пътната агенция. Лазаров каза, че през последните три години при катастрофи в тази част от пътя за Гърция са загинали 46 човека, а над 250 са били ранени.
Инж. Лазаров обясни, че АПИ е работила с еколозите Андрей Ковачев и Петко Ковачев като членове на комитета по наблюдение на автомагистрала „Струма“. Двамата, които бяха блъснати от кола във вторник, е трябвало да предложат мерки, които да залегнат при проектирането на трасета, така че магистралата да бъде максимално щадяща към природата.
Инж. Лазаров посочи, че в деня на инцидента на метри от еколозите в района е имало ограничение на движението и сигнализация във връзка с дейности по укрепване и и омрежване на ската, извършвана от алпинисти на АПИ. Освен това там има отбивка и ограничения на скоростта.
ДНЕВНИК