Дирекция „Български документи за самоличност“ – МВР ще съдейства на българските граждани, които не притежават валидни документи за самоличност, да упражнят правото си на глас в изборния ден, съобщиха от ведомството.
В зависимост от конкретните нормативни изисквания, на граждани, подали вече заявление за нова лична карта, ще бъде ускорено издаването й. При невъзможност да бъде издадена нова лична карта до края на работния ден на 23 октомври 2015 г., по искане на гражданите, ще бъде издавано необходимото им удостоверение, с което да гласуват.
Освен тях, от днес всеки български гражданин, който няма издадена лична карта или не притежава валидни документи (лична карта или личен /зелен/ паспорт) защото са изгубени, откраднати, повредени, унищожени или с изтекъл срок може да подаде заявление за издаване на удостоверение, с което да гласуват.
Заявлението се подава лично в областната дирекция или районните управления на МВР. Това ще може са се случи дори в изборния ден от 08.00 ч. до 18.00 ч., уточняват от министерството. Към искането ще се прибавя цифрова снимка на лицето на заявителя.
В случай на подадено и регистрирано по постоянен адрес заявление за издаване на лична карта, удостоверение може да се издаде във всяко РУ и ОД на МВР независимо от обявения постоянен и настоящ адрес. От дирекцията припомнят, че документ за заявен постоянен и настоящ адрес се издават от общинската администрация.
При провеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове ще се издават нови удостоверения от 27.10.2015 г. по аналогични начин и време.
Удостоверението се издава, за да послужи само пред секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден /25 октомври 2015 г./. При произвеждане на втори тур на избори за общински съветници и за кметове – само пред секционната избирателна комисия и е валидно за изборния ден 1 ноември 2015 г.
Удостоверението се прилага към избирателния списък за гласуване в изборите за общински съветници и за кметове, уточняват още от пресцентъра на МВР.
/e-Razgrad/
Архив за 2015-2018 година