Вторият пилот на разбилият се над Френските Алпи самолет на компанията „Джърмънуингс“ е започнал работа през 2013 година и е имал едва 630 летателни часа, съобщи Агенция „Франс прес“, позовавайки се на представителя на „Луфтханза“.
В същото време капитанът на самолета е бил с 10 годишен стаж като пилот и над 6000 летателни часа. Това означава, че опита на втория летец не е бил достатъчен, за да се справи с критична ситуация на борда, пише RT.
Интересното е, че самолетът се е разбил във Френските Алпи на около километър от мястото на почти идентичен инцидент със самолет, случил се преди 60 години и отнел живота на 44 души. Съдбата на Еърбъс А320, който падна мистериозно от небето близо до Барселонет, е копие на катастрофата с полет на „Еър Франс“, разбил се през 1953 година.
Тогава, машината Lockheed L-749A Constellation, летящ към летището в Ница, се разби във връх Сим (Mont Le Cimet), близо до Барселонет. Самолетът е пътувал за Хошимин от Париж, със спирки в Ница, Ливан, Ирак, Пакистан и Индия. По време на полета самолетът се е сблъскал с буря над Френските Алпи, а жителите на малкото селце Сен Лорен са разказали, че са видели как самолетът се разбива в планината и избухва в пламъци.
Когато спасителните екипи достигат мястото на катастрофата на следващия ден, те не намират оцелели – 35 пътници и 9 членове на екипажа са загинали. Сред загиналите е и известният френски цигулар Жак Тибо.
Правейки изводи за случилото се, разследващите стигат до заключението, че катастрофата е причинена от „контролиран полет към земята“. Това означава, че самолетът, намиращ се под контрола на пилота, неумишлено се е забил в земя, планина или вода или друго препятствие, като пилотите не са знаели за опасността, преди да стане твърде късно.
Според една от версиите, възможно е предното стъкло на пилотската кабина да се е спукало, което е довело до декомпресия, вследствие на която пилотите са изпаднали в безсъзнание.Поради това не е бил подаван и сигнал за бедствие. Във форумите на професионалните пилоти се предполага, че черната кутия на самолета е била анализирала и е разкрила наличието на „структурна повреда“ е причината за трагедията. /КРОСС/
Архив за 2015-2018 година