„С въвеждането на Тол системата за електронно таксуване държавата ще събира по 1 милиард лева, след втората, третата година. В момента камионите плащат прекалено малко за транзитното си преминаване по нашите магистрали“, коментира министър Московски в ефира на БНТ.
По думите му, системата ще намали драстично трафика, задръстванията и пътнотранспортните произшествия, а за бизнеса – не е толкова важно по какъв начин ще се придвижват товарите, а каква ще бъде крайната цена за услугата.
Относно БДЖ Московски заяви, че приоритет ще бъде търсенето на баланс между пътнически и товарни превози, защото в момента пътническите получават субсидии, за сметка на това – товарните търпят оперативни загуби. При възстановяване на старото ръководство дълговете на дружеството са намалели почти наполовина. По темата за нов подвижен състав, Московски ще разчита на помощ от министъра на финансите.
По темата за АМ „Струма“ и прекратената процедура по финансирането й заради изгубени документи, Московски отговори, че е необходимо да се определи крайният срок, до който може да се отлага стартирането на изграждане на дефилето преди проекта да започне да търпи загуби.
На въпросите за летищата, Московски коментира, че не е било редно да се прекратява процедурата за концесията на Летище София и каза, че вече има кандидати за Летище Пловдив. Към момента има три оферти и днес предстои да се разбере кои са кандидатите. „Издръжката на въпросното летище е милион и половина годишно и затова е важно тази концесия да бъде успешна“, коментира министърът.
Cross.bg