Ето кой е най-великият филм на новия век

Кой е най-великият филм на XXI век? Този въпрос зададе BBC на 177 кинокритици. Проучването е предизвикано и от миналогодишната им анкета за най-големите американски кинозаглавия, в която критиката постави 6, правени в новото столетие.

Макар времето да играе роля за определението „филмова класика“, искаме да покажем, че днес се правят още по-разнообразни филми, които ще останат в историята, ако им се даде шанс в огромното море от развлекателни възможности, коментира световната медия.

А най-великият филм на първите 16 години от XXI век се оказа мистериозният нео-ноар на Дейвид Линч „Мълхоланд драйв“. Запаленият по трансцедентална медитация американец е следван от корейския си колега Уонг Карвай с романтичната приказка „В настроение за любов“ и от сънародника си Пол Томас Андерсън с „Ще се лее кръв“ на второ и трето място.

В челната десятка намират място основно продукции на американски и азиатски режисьори, един европеец и един иранец. Четвърта е оскаровата японска анимация Spirited Away, следвана от експерименталния филм „Юношество“ на Ричард Линклейтър за порастването на едно момче, заснет в реално време.

Топ 10 продължава с „Ослепителният блясък на чистия ум“ с Джим Кери и Кейт Уинслет (реж. французинът Мишел Гондри), „Дървото на живота“ на Терънс Малик, Yi Yi: A One and a Two на лицето на тайванската „нова вълна“ Едуард Янг и „Развод“ на иранския режисьор Ашгар Фахради, за да завърши с „Няма място на старите кучета“ на Джоел и Итън Коен.

Във втората десятка европейските режисьори присъстват с четири филма: документалният „Акт на убиване“ на датчанина Джошуа Опенхаймер (номер 14), „Четири месеца, три седмици и два дни“ (15) на румънеца Кристиан Мунгиу, Holu Motors на французина Леон Кара (16) и „Бялата панделка“ на Михал Ханеке на 18-а позиция.

В допитването са участвали филмови критици, изследователи и журналисти от всички континенти освен Антарктида.

Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.