ЕС с по-строги мерки за защита на потребителите след провала на „Фейсбук”

Европейският съюз планира да въведе по-строги правила за защита на личните данни в интернет. Те ще се отнасят за социални мрежи и имейл доставчици като „Фейсбук“ и „Гугъл“.

Съгласно проекта властите биха могли да налагат глоби от най-малко 4 процента от оборота на компаниите. В момента органите за защита на потребителите в Общността могат да налагат единствено малки глоби, а някои въобще нямат подобни правомощия.

Това става на фона на разкритията, че консултантска фирма е злоупотребила с данните на около 50 милиона потребители на „Фейсбук“ в опит да повлияе върху президентските избори в Съединените щати през 2016 г.

Акциите на социалната мрежа се обезцениха значително въпреки уверенията, че подобен гаф не може да се повтори в наши дни.

Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.