Днес започна паралелно независимо разследване на причините за трагичната катастрофа край Своге от Института за пътна безопасност.
Според експерти, които са на място, само при визуален контакт става ясно, че текстурата на асфалта е изгубена, където е натоварено движението. При бариерите има различни болтове. Експертите искат да им предоставени документите за инсталиране на бариерата.
Според експертите видимо има проблеми със структурата на пътната настилка, както и с начина на монтиране на предпазната мантинела.
Има разлика между асфалта преди завоя и в участъка, в който е поднесъл автобусът, каза пред bTV Диана Русинова от института.
„Битумният материал, когато изплува на повърхността, сцеплението вече намалява драстично. Възможно е и от дъждовете да има допълнително хлъзгане. Не вярвам, че и мантинелата е поставена правилно“, коментира колегата ѝ Методи Стилянов.
Манитеналата на пътя край Своге, където стана тежката автобусна катастрофа с 16 загинали, е за леки автомобили, не е проектирано да бъде с по-висок клас, за да може да спира тирове или автобуси. Това обяви в студиото на bTV Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи. По думите му едно от много предписания към този участък е било за подсилване на мантинелата.
Той коментира още, че първите сигнали за нередности по този участък дошли само 4-5 месеца след ремонта на пътя. Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) пет пъти е призовавала фирмата изпълнител да си свърши работата.
Когато един път е в гаранция, държавата не може да се намесва, може би са нужни законови промени, каза още Тодоров.
Относно коланите в автобусите според него е крайно сами да решим дали искаме да инвестираме в безопасност.
Cross.bg