Волгата с еленчето закръгли 60

Преди 60 години, на 10-и октомври 1956-а година, от конвейера на Горкиевския автозавод слязоха първите серийни седани ГАЗ-21 Волга. Машината стана един от ярките символи на съветската автомобилна промишленост и получи широка известност дори извън пределите на страната и на соц.лагера. Работата над автомобила е стартирала през 1953-а година под ръководството на Александър Невзоров и само след 12 месеца на лице е бил първият прототип направен на ръка. През 1955-а правят три прототипа с което става ясно готовността на завода да започне производството на новия модел, което и става през 1956-а година, пише auto-press.net.

Масовото производство на автомобила тръгва през 1957-а и в първия си вариант ГАЗ-21 е с двигател 2,42 литра и мощност 65 к.с. Малко по-късно го заменя 2,45 литров мотор с мощност 70 к.с. Още от самото начало е имало възможност за избор на предавателна кутия – тристепенна механичана или автоматична.

Дизайнер на проекта е Лев Еремеев, който използва последните модни тенденции на автомобилостроенето в Европа и Северна Америка. Купето е с изключително модни за времете си линии, с изобилие от хромови елементи. Визитна картичка на колата става фигурката на еленчето на предния капак. Особенна черта на първата произведена серия е петолъчката в центъра на радиаторната решетка, заслуга за което има фелдмаршал Жуков, на когото не харесали другите варианти на предницата.

Cross.bg

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.