Вицепремиерът Томислав Дончев потвърди, че българската държава ще търси обезщетение за превозвачите, които понесоха загуби от блокадата на гръцката граница.
Това е абсолютно безпрецедентна ситуация. Български официални държавни представители и то на най-висше ниво да уреждат такава ситуация на територията на чужда държава със самите протестиращи – нещо без аналог!
Това, което трябва да се случи от тук нататък, успоредно с всички усилия ситуацията да се държи нормално, е държавата, ползвайки всички европейски и дипломатически механизми, да търси обезщетение не само предвид претърпените щети от превозвачите и търговците, а и като вид гаранция, че цялата тази ситуация няма да се повтори след една година, коментира Дончев пред БНР.
Транспортният министър Ивайло Московски, който вчера отиде при българските превозвачи, блокирани на границата с Гърция заяви, че това е временно решение на казуса и то не в най-идеалния вариант.
След преговорите се реши двете колони да се изтеглят. Границата се отваря, докато се пропусне цялата колона. После започва режим на отваряне на границата за няколко часа. Надявам се митничарите да създадат добра организация. Нашите превозвачи вероятно ще стигнат до фериботите. Но проблеми може да създаде стачката, която се готви в петък – тогава ще има тотална блокада на пристанища, гари, летища, каза Московски.
Сезирали сме всички органи в Брюксел. В момента нямаме писмен отговор от тях. Но тук проблемът не стои между България и Гърция, допълни той.
Блокадата на ГКПП „Кулата“ бе вдигната, макар и временно, след продължилата близо 10 часа контраблокада на български шофьори.
Снощи границите бяха отворени с личната намеса на премиера Бойко Борисов и транспортния министър Московски.
В момента се пропускат леки автомобили, автобуси и камиони. Свободният режим ще се запази до пълното изтегляне на тежкотоварните автомобили, след което гръцката блокада ще продължи. Но вече – с регламент – всеки ден, камиони ще бъдат пропускани в часовете между 11 и 16 часа следобед.
Днес е 18-ия ден от протестите на гръцките фермери.
/КРОСС/
Архив за 2015-2018 година