Министър-председателят Бойко Борисов разговаря с началника на Националната служба за охрана ген. Ангел Антонов и поиска на държавните горски предприятия да бъдат върнати превозните средства, които са били предоставени на службата.
За охраната и транспорта на премиера отговаря НСО и по преценка на службата министър-председателят и екипът му са ползвали превозните средства при командировки извън столицата. Автомобилите са използвани също и за нуждите на чужди държавни и правителствени ръководители при посещенията им в страната, както и за обиколките по границата и бежанските центрове.
Това съобщиха от пресслужбата на МС, ден след като стана ясно, че скандално скъпите джипове, с които преди година се сдобиха горските стопанства в Благоевград, Смолян и Сливен, в момента возят премиера Бойко Борисов и други политици.
Джиповете не са останали в държавните горски предприятия и три месеца – предоставени са напълно безплатно на Националната служба за охрана (НСО), разкри bTV.
В края на миналата година горските стопанства в Благоевград, Смолян и Сливен пуснаха обществени поръчки за луксозни джипове, с които да се извършва т.нар. „скъп ловен туризъм“.
Зам-.земеделският министър Георги Костов твърдеше, че джипките, закупени от съученик на министърката за по 200 000 лева, са нужни, за да се возят в тях шейхове и милионери, дошли на луксозен ловен туризъм.
Цената на „Тойота Секвоя” в САЩ започва от 41 000 долара и дори с всички възможни екстри достига едва до 70 000 долара, което прави 126 000 лева. Това обаче не е попречило на подчиненото на земеделската министърка Десислава Танова държавно горско предприятие в Смолян да плати 198 000 лева за американската версия на японския джип.
Ловци не са се качвали и в скъпия джип в Смолян. Той също е даден на НСО. Вместо за ловни излети в гората, джипът се използва в кортежа на Бойко Борисов.
Така в активи НСО ползва с над половин милион над бюджета си, който за тази година беше рекорден, а за догодина ще е още по-висок – 37 млн. лв.
Cross.bg