Реформата на НСО се свежда до това националният омбудсман да не разполага с кола и шофьор, които да използва, за да бъде при гражданите. Това заяви Мая Манолова в студиото на „Тази сутрин”.
„Проблеми от кабинет в София не се решават”, категорична беше тя.
Манолова подчерта, че в становищата си по трите бюджета за следващата година не е повдигала въпроса, защото го смята за дребен. Въпреки това тя посочи, че администрацията й има две стари „баничарки”, една от които не е в движение, както и една лека кола, с която трябва да се обикалят затвори, детски институции и гранични пунктове при експулсиране – и няма как да свали колегите си от автомобилите, а в разчета за следващата година пари за ново превозно средство няма.
Затова и омбудсманът ще използва обществен транспорт, за да ходи на изнесени приемни – и ще превръща пътуванията си в срещи с гражданите. Така утре тя ще е във влака София – Варна, който тръгва в 6:55.
Според нея подобен модел трябва да се възприеме и от другите институции, за да бъдат те по-близо до проблемите на хората.
Сред тези проблеми са промените в застраховането и обезщетенията за пострадали при ПТП. Манолова разкритикува начина, по който важни предложения се внасят с промени между 1 и 2 четене и без обществена дискусия. Освен това Манолова отбеляза, че извършителят на катастрофата може да бъде осъден да плати голямо обезщетение и така се повдига въпросът защо въобще плаща „Гражданска отговорност”.
По подобен начин управляващите действат за приемането на 30 закона, посочи общественият защитник. Като потенциално засегнати тя даде като пример стотиците ранно пенсионирани бивши служители на силовите структури, които са в активна възраст, но няма да имат право да са държавни служители от началото на следващата година – след решение без мотиви и дебат.
Cross.bg
Архив за 2015-2018 година