„Амета” култивира прекрасна репутация на биосигурност в производството на птиче месо. Спазвайки високите стандарти и модели за качество, „Амета“ превърна България в истински център за производство на месо за консумация с пазар в цяла Европа.
Това каза днес посланикът на САЩ Ерик Рубин по време на посещението си в завода в Разград на най-големия производител на пилешко месо у нас.
“Амета” е най-големият работодател в района на Разград и осигурява стабилна заетост за стотици семейства. Компанията прилага практиките на модерното птицевъдство и е сертифицирана по международните стандарти за качество – IFS (Международен Стандарт за Храни) и BRC (Глобален Стандарт за Безопасност на Храните), които гарантират качеството на продукцията. Предприятието изнася голяма част от продукцията си в Европейския съюз и съседни страни. “Амета“ предлага на пазара в България основните си продукти под търговската марка „Лудогорско пиле”.
По време на посещението си посланик Рубин разгледа модерните производствени съоръжения, които предоставят затворен, напълно интегриран процес и гарантиран произход и обработка на птичето месо. Дипломатът се срещна с ръководството на компанията и се запозна с насоките за развитие на бизнеса, новите инвестиции за разширяване на производството и новите пазари, на които оперира компанията.
„Като представител на една от най-големите компании в хранително-вкусовия сектор и лидер в производството на птиче месо в страната си давам ясна сметка и за огромната отговорност, която носим към нашите клиенти. Затова „Амета“ е безкомпромисна в качеството и осъществява пълен контрол върху всички индивидуални процеси, които са необходими – от доставката на зърно до производството на свежи хранителни и вкусни пилешки продукти“ – каза Любомир Лозанов, главен изпълнителен директор на “Амета”.
–––––––––
*„Амета“ е създадена като американска инвестиция през 1995 година и е най-големият производител на птиче месо и продукти за българския пазар. C придобиването на собствеността от американски инвестиционен фонд започва възходящият тренд на развитие на фирмата.
Разградското предприятие за производство на пилешки продукти днес е част от един от най-големите европейски производители на птиче месо и продукти – немския концерн PHW Group. Продукцията й се изнася в целия Балкански регион и в страни от Западна Европа, като голяма част от производството й е предназначено за износ. В компанията работят 1350 обучени и висококвалифицирани работници и служители, което я превръща в един от успешните български работодатели в района.
/e-Razgrad/